Rozpoczęła się ogólnopolska kampania społeczna „Mistrzu, zwolnij” z inicjatywy PZU we współpracy z Policją, mająca na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach. W obliczu niepokojących statystyk dotyczących wypadków drogowych, kampania stawia sobie za zadanie zmniejszenie liczby ofiar śmiertelnych i rannego. W ramach działań zostały przygotowane specjalne materiały edukacyjne dla kierowców oraz przeprowadzane będą kontrole drogowe z udziałem funkcjonariuszy policji.
Warto podkreślić, że problem przekraczania prędkości i ryzykownych zachowań na drodze wciąż stanowi poważne zagrożenie dla życia uczestników ruchu. W 2024 roku policja odnotowała ponad 21 000 wypadków, w wyniku których zginęło niemal 1900 osób. Kampania „Mistrzu, zwolnij” ma na celu nie tylko zwiększenie świadomości kierowców, ale również zbudowanie kultury, w której reagowanie na niebezpieczne sytuacje będzie normą.
W ramach kampanii zaplanowano wiele inicjatyw, w tym dystrybucję miliona naklejek z hasłem „Mistrzu, zwolnij”, które będą wręczane kierowcom podczas kontroli drogowych. PZU uruchamia także spoty reklamowe reżyserii Jana Komasy, które mają na celu zobrazowanie konsekwencji brawurowego prowadzenia pojazdów. Dodatkowo w oparciu o dane o kolizjach będą prowadzone działania edukacyjne oraz organizowane konkursy dla kierowców, którzy będą mieli okazję doskonalić swoje umiejętności za kierownicą.”
Źródło: Policja Limanowa
Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także