Home / Atrakcje turystyczne / ŁtM na Skiełku – Przecieramy szlaki

ŁtM na Skiełku – Przecieramy szlaki

Łukowica to My przeciera szlaki w gminie Łukowica

Kanał - Łukowica to My

Przez naszą gminę przebiega kilka szlaków turystycznych, którym warto poświęcić trochę czasu i uwagi. Szlak zielony – prowadzi z centrum Łukowicy przez Skiełek, Okowaniec, Jeżową Wodę, aż do Przełęczy Ostra. Kolejny – wyznacza trasę z Łukowicy przez Pępówkę na Łyżkę. Do tego celu doprowadzi nas także szlak czarny – z centrum Przyszowej przez osiedle Zamek . Kolejny wiedzie z Jastrzębia na Klończyk, Jasieńczyk, dalej Cisowy Dział i Modyń. Poza wyżej wymienionymi mamy ogromne szczęście, że na naszym terenie zlokalizowany jest również fragment Szlaku Papieskiego po Beskidzie Wyspowym, który przechodzi przez centrum Łukowicy.

Nie sposób opisać urok owych szlaków. Przemierzając je, możemy zobaczyć niesamowite krajobrazy, urzekające nas swoim pięknem i surowością. Wędrówka przez górskie potoki, doliny, obcowanie z przyrodą, potrafi uspokoić, wypełnić radością, nauczyć pokory i wytrwałości. A widoki ze szczytów górskich, aż zapierają dech w piersiach – cisza, zapach lasu i wschód lub zachód słońca wywołujące niezwykłą grę światłocienia, to po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy!

Redakcja Łukowica to My przetarła już wszystkie szlaki, zdobywając szczyty gór znajdujące się w gminie Łukowica. Podczas naszych wypraw nie brakowało trudnych momentów, w których musieliśmy na przykład zboczyć z wcześniej wyznaczonej trasy, a to pod wpływem opadów deszczu czy gwałtownych wiatrów. Nie raz niestety byliśmy rozczarowani stanem szlaków czy też brakiem odpowiedniego miejsca na odpoczynek już na szczycie. Pomimo jednak sporego trudu i napotkanych przeszkód, przeżyliśmy niesamowite chwile, zobaczyliśmy interesujące miejsca, piękne widoki, natrafiliśmy na sporo niespodzianek i pozyskaliśmy bogatą bazę informacji. Tym wszystkim będziemy się z Państwem dzielić w kolejnych częściach naszego reportażu, zarówno w formie tekstowej jak i foto-video relacji.

Z tego miejsca zachęcamy także do aktywnego spędzania wolnego czasu, do przecierania szlaków, zdobywania szczytów oraz do upamiętniania swoich wypraw. Stwórzmy wielki wspólny album zdobywców szczytów górskich gminy Łukowica. Czekamy na zdjęcia jak i na opisy i przeżycia z Waszych pieszych wycieczek!